Pro mnoho řidičů je jízda tunelem komplikovanou záležitostí a raději tak volí, byť na úkor několika minut navíc, jinou cestu. Největším rizikem jsou totiž řidiči sami, i když si to úplně neuvědomují. Tunel je uzavřené místo a jakkoliv se zdá být bezpečný, musíme stejně jako při jízdě po pozemní komunikaci, i uvnitř tunelu dodržovat určitá pravidla. Určitě se to vyplatí i na těch pár minut, protože nám mnohdy můžou zachránit život. Na co si dát pozor uvnitř tunelu?
V prvé řadě musíme dodržovat předepsanou maximální povolenou rychlost, která je ve většině tunelech 70 km/h. Ovšem někdy je z důvodu nehody nebo uzavření jednoho jízdního pruhu rychlost snížena. O tom pak dávají vědět informační tabule. Rychlost bychom ale měli dodržovat s určitou minimální odchylkou, protože i větší odchylka může v některé, z řidičů vyvolat agresi. Zkrátka a jasně jeďme s davem, ne moc pomalu a ne moc rychle.
Další z pravidel je dodržování bezpečné vzdálenosti. To by se mělo učit už v autoškole. Bohužel převážná většina řidičů ji ignoruje a ohrožuje nejenom sebe, ale také ostatní. V tunelech jsou informační tabule, cedule s rychlostí, propojovací chodby s jiným tunelem nebo únikovým východem nebo světelné dopravní značení. Tohle všechno musíme sledovat. Obecně předpokládaná doba pro bezpečnou vzdálenost vozidel jsou dvě vteřiny. Jenže v tunelu jsou omezené možnosti, takže odborníci doporučují prodloužit tuto dobu na tři nebo čtyři sekundy.
Používání směrových světel je věčným tématem odborníků i všech řidičů. Jejich ignorace na silnicích je hrozná, v tunelu ještě horší. Blinkry jsou ale jediným dorozumívacím prostředkem mezi řidiči, proto je tak důležité, pro bezpečnost naší i ostatních, abychom je dávali včas. Navíc v tunelu, který je prostorově omezen, je na místě zvýšená opatrnost, takže bychom se měli rozhlédnout a ujistit se, že manévrem předjíždění nebo odbočování nikoho neohrozíme. O existenci varovných blinkrů víme všichni. Jak je ale použít v tunelu? Například dostaneme-li se do kolony, je dobré dát řidičům za námi včas vědět, že se něco děje. A právě k tomu slouží „varovky“. Pokud kolona stojí delší dobu, doporučuje se vypnout motor, aby se nehromadily výfukové plyny uvnitř tunelu. To samé platí i v případě nehody nebo poruchy. Auto odstavené u krajnice se zapnutými výstražnými blinkry a řidič s reflexní vestou. To je dobrý příklad zachování bezpečnosti.