Hned na začátek si musíme ujasnit jedno. To, že štamgasti přestávají chodit do hospody neznamená, že Češi postupně snižují nebo přestávají s konzumací tradičního zlatého nápoje. V době pandemie se ovšem jejich preference trochu změnili. Bylo to pochopitelně nutné, protože mnoho provozoven zavřelo a vraceli se k provozu až s příchodem tepla a zavedením sezónních zahrádek.
Jak se zdá, ani zahrádky ale pivaře zpět do výčepu nepřivedli. Místo toho zůstávají doma a raději si koupí plechovku oblíbené značky, kterou si vychutnají v pohodlí svého domova. Prodej piva v Praze je na tom trochu lépe, než jinde v republice. Faktem ale zůstává, že lidé do výčepů nechodí tolik, jako před epidemií. To znamená změnu i pro výrobce.
Investice do plechovek se vyplatila
Mnoho českých pivovarů se během minulých let rozhodla investovat velké finanční částky do rozvoje linek s plechovkami. Nyní se ukazuje, že udělali dobře. Obliba hliníkového obalu mezi lidmi neustále roste, což se u jiných materiálů rozhodně nedá říct. Podle statistik nechává za sebou všechny ostatní obaly, a to klasické skleněné lahve, stejně jako PET lahve, sudy a cisterny.
Proč jsou tak populární?
Plechovky přináší svým konzumentům mnoho výhod a právě kvůli nim zájem o tento materiál každoročně roste. Tři hlavní výhody hliníkového obalu je, že se tak snadno nerozbijí, mají nízkou hmotnost a v lednici (případně studené řece nebo rybníku) se nápoj dokáže rychle vychladit. Samozřejmě v letošním roce je nárůst prodeje spojen i s koronavirem a karanténou.
Většina společností, které nabízí konzumentům pivo v plechu, zaznamenaly mezi březnem a květnem 2020 největší nárůst prodeje této varianty produktu vůbec. Pro některé společnosti to znamenalo nárůst až na dvojnásobek množství v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. To ale neznamená, že by to výrobcům vykompenzovalo ztráty z prodeje zlatavého moku do restaurací.